Tuesday, December 16, 2008

Puisi jejaka bosan

Nampaknya awal aku bangun hari ni,
tgk jam 9,hmm awal masih,
tgk kat luar tingkap ada om berdiri,
"napa ada om ni??"tanya diri sendiri,
nampak mencurigakan,lalu aku pun lari,
berlari-lari anak menuju ke tepi,
mula risau,bapa mula dihubungi,
rupanya om nak bwat kerja sendiri,
hati mula rasa lega lalu ketawa sendiri,
tiba-tiba perut berbunyi,
turun ke bawah lalu mencari roti,
tengok kat cermin,rambut macam bob marley,
"sandinya rambut"bak kata hati,
lalu diri ini pun pergi mencari,
pergi mencari syampoo sendiri,
lima minit mencari-cari,
tak jumpa jgk,punya BABI!!,
"ish ish ish"terdetik di hati,
daripada memaki,lebih baik mengaji,
tiba-tiba terimbas kembali,
"alamak roti!!"terdetik di hati,
rupanya roti blm disentuh lagi,
pergi ke dapur,nak tgk roti,
rupanya roti dah takda lagi,
"ni mesti kerja adik ni",
"napa boleh jadi begini??",
"nak kena tumbuk budak ni",ikut kata hati,
tp perkara ni bukan hal besar mcm BABI,
senang settle mcm main guli..

P/S:tidak ditiru dan 100% original

2 comments:

noraisyah nordin said...

BEST!!
nak cuba buat ah naaaaaaaanti...

afif aizad said...

jom kwn2,kita bwat puisi ramai2..ekekekeke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails