Wednesday, December 1, 2010

Persepsi dunia dari sudut pandangan seorang budak mentah PART 1

Salam..

Malam ni aku berasa sungguh bosan..
So better fill up this boring Blog of mine..

Masa kecik kecik dulu..aku selalu imagine benda yang bukan bukan dan aku ada persepsi sendiri pasal dunia ni..
so here goes:

1) Bumi ini tiada warna kecuali Hitam dan Putih



Yes readers..aku masa kecik ingat time zaman parents aku kecik kecik..dunia ni cuma black and white..sebab aku tengok gambar dorang dulu dulu..semua hitam putih..
so aku pun tanya parents aku soalan soalan merepek:

"mama,since when lagi matahari berubah warna jadi kuning..dulu kan warna dia hitam"


"pa, kalo kelas pendidikan seni dulu dulu, bapa beli kaler hitam & putih ja kan..so since when lagi kaler kaler lain kena cipta??"


"mama, kalo pagi pagi jalan pi skolah,nampak ka jalan tu??x gelap ka??sebab matahari time tu x warna"




2) Dinosaur wujud zaman 1960's


Yes..aku dulu percaya yang Dinosaur masih wujud di zaman 60's..
sebab persepsi aku dulu..zaman dulu dulu tu sama ngan zaman parents aku kecik kecik..
so aku pun percaya bulat bulat la dinosaur wujud zaman dulu..
parents aku pun buat aku percaya dinosaur wujud zaman dorang..
sebab bila aku tanya dorang

"Dinosaur wujud ka ma??"

and then she said

"ya..besar..dia slalu makan budak nakal"

so aku pun behave


3) Lebih banyak syiling..lebih tinggi nilai matawang



Masa aku darjah satu dulu..parents aku slalu bagi duit syiling rm1.50 pi skolah..rm1.50 terdiri dari syiling 50 sen ngan seringgit..(owh..aku rindu syiling seringgit)
so one fine day..
Ada sorang kawan aku bawa duit..tp syiling dia banyak..
aku pun tetiba rasa jeles,and then kawan aku tu pn negotiate ngan aky trade 4 syiling 20 sen dia ngan syiling RM1..guess what..aku nampak dia ada 4 syiling..aku cuma ada 1..so aku pun dengan tamaknya SETUJU..
damn bastard..aku ditipu..



P/S: adeh..penat lak menaip..aku sungguh malas hari ni..to be continued

Peace bebeh

4 comments:

Anonymous said...

kitai punya sandi hahaha kena tipu, tu la apip tamak

cikempatbelas said...

wakakakkaa!!! paling la duit syiling. bagus lg ko dpt rm1.50. aku rm1 ja~duit syiling satu rggt yg dirindui. ahah

btw aku plak kan peng..masa kecik2 dlu mati2 aku igt yg gmbr bergerak d tv tu org lukis cepat2. kagum kunu aku cmna durg bleh lukis cepat gila tu. wakaka pnya la buduh

Orang biasa said...

@atuy besa la..budak2..mesti tamak

@fatin haha,hebat lg imaginasi ko..aku ingat ada org di dalam tv tu yg kasi gerak..hahaha

cikempatbelas said...

lagi2 bila tv dulu2 suma besar kan d blkg. lagi la igt ada org d dalam. haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails